linkedin - laptop - média

Laptoptulajdonosok körében a LinkedInről mostanában sok szó esik. Tavasszal felhasználóinak száma elérte a 220 milliót, részvényeik pedig szárnyalnak a tőzsdén. Írhatnánk a laptopunkon, hogy a 220 millió felhasználó + a részvényvásárlók nem tévedhetnek, mégis inkább azt írjuk: a LinkedIn más, mint aminek a legtöbben hiszik.

Már régóta nem egy online önéletrajz + "ki kit ismer" (name dropping) eszköz, hanem... Egy rövidke bejegyzésben nem tudjuk leírni a LinekdInben rejlő valamennyi lehetőséget (sőt, még a legfontosabbakat sem), viszont néhány újabb, vagy kevésbé ismert funkció révén szeretnénk felkelteni a notebookondolgozó médiások érdeklődését. A médiában a helyzet fokozódik, egyre nagyobb az erős kapcsolati háló szerepe...

LinkedIn Today: Természetesen LinkedIn médiás kiterjesztésével kezdjük. Először nem értettük, minek nekik is saját hírgyűjtő, de azóta beláttuk, hogy nem haszontalan az ötlet. A Today ügyesen használja a közösségi szűrőket és erősen személyre szabható. Ez a laptopon is elérhető szolgáltatás nem az általános tájékozódást, hanem kifejezetten a számunkra fontos iparágak hatékony figyelését szolgálja.

Signal: Amikor a LinkedIn is bevezette a státuszfrissítéséket (vagyis a nyitóoldalon megjelenik, hogy az ismerőseidé éppen mit műveltek a hálózaton) én is csak arra gondoltam, hogy egymás folyamatos majmolásával éppen saját karakterüket adják fel a közösségi  hálózatok. A Signal viszont új irányt nyitott: ennek segítségével a LinkeIn igen fejlett kereső- és szűrőrendszerével kutathatunk ezek között a státuszfrissítések között. Üüüügyes...

Share (megosztás): A böngésződ könyvjelző-sávjába egyetlen mozdulattal behúzható izével (bookmarklet) nagyon egyszerűen megoszthatsz bármilyen linket linkedines kapcsolataiddal, csoportjaiddal, vagy akár csak egyetlen (természetesen linkedines) ismerősöddel. (Érdemes szem előtt tartani, hogy a LinkedIn alapvetően szakmai-kapcsolatépítési hálózat, így itt a macskás - bulizós - nyaralós képekkel érdemes csínján bánni.)

Skills: Újabban lehetőség van arra, hogy a profiloldaladon felsorold, mi mindenhez értesz. Természetesen ezek az információk is egy adatbázisba kerülnek, ahol azután a kíváncsiak szabadon keresgélhetnek és ha szerencséjük van elképesztő, máshol fellelhetetlen készség-kombinációkat találhatnak.

Közösségi blog: Ahogy a Google vagy a Facebook, úgy a LinkedIn is elképesztő sebességben fejlődik. Ha szeretnél nagyjából képben maradni, akkor feltétlenül érdemes követnek a LinkedIn blogját. (A blog egyéb tanulságokat is hordoz: Hiába dolgozik a cégnél sok okostojás és rengeteg kocka, eszükbe sem jutott saját blogfelületet barkácsolni. Sőt, még saját Wordpress bloggal sem vacakolnak -  szépen befűzték az optimalizált Laptop blogot is)

Vannak persze kevésbé direkt, nyomulós felhasználásai is a blogoknak. Ilyen például a "szakértői blog", ahol a blogger egy kiválasztptt témában való jártasságát bizonyíthatja. Itt érdemes megkülönböztetni azokat, akik a blog segítségével próbálják felépíteni magukat azoktól, akik egyébként is (el)ismert szakemberként a blogon keresztül némi okosságot juttatnak a népnek. Utóbbiak általában egyéb munkáikat - könyv, tanulmány, előadás - támogatják a blogolással.)

Answers: Tudjuk mind, vannak kifejezetten a kérdezz-feleletre szakosodott szolgáltatások, de praktikus, ha sok mindent helyben is megkérdezhetsz. Ha pedig meg is válaszolsz néhány kérdést, szakértőként pozicionálhatod magad a LinkedIn-közösségedben.

Mindez persze azoknak szól, akik fenn vannak a LinekdInen. Az alapokról vagyis arról, hogy miért is kell ott lenni és mire is kell figyelni, majd máskor és másutt adunk hangot a közösségi média keretei között.

linked in bdk google